Bedankt voor de feedback!

We helpen je op weg!
We wensen jou een goede busreis! En we zijn er voor je als je iets bent vergeten of als je vragen of onduidelijkheden hebt.

Uitcheck gemist?
Vergeten uit te checken met je OV-chipkaart?
Ga naar www.uitcheckgemist.nl en vraag in 3 stappen je geld terug.
- Vul je OV-chipkaartgegevens in
- Je vult in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt.
- Dan wordt berekend wat de rit heeft gekost. Als je te veel hebt betaald, krijg je geld terug.
Vergeten uit te checken met je eigen betaalpas?
Ga naar de zelf regelen pagina op de website van OVpay.
- Vul het betalingskenmerk van je reis in. Deze vind je op je bankafschrift.
- Vul het afgeschreven bedrag in dat erbij staat.
- Klik op Reis zoeken.
- Klik op In- of uitcheck aanpassen en volg de stappen.
Laatste betaling niet gelukt?
Je kunt niet inchecken, omdat we het bedrag van je vorige rit niet van je rekening konden afschrijven
Je moet dus een kaartje kopen bij de buschauffeur.
Voorkom dat dit een volgende busreis weer gebeurt met de volgende 3 oplossingen:
- Betaal je rit in de OVpay app of op de website OVpay.nl
Als je de app opent of je reis opzoekt op de website, zie je de melding dat er een bedrag openstaat. Als je het bedrag betaalt kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze pas. - Wacht totdat het bedrag wordt afgeschreven
Dit wordt minimaal 4 keer geprobeerd, verspreid over verschillende dagen. Is de afschrijving gelukt? Dan kun je weer reizen met je betaalpas. - Houd je betaalpas tegen de kaartlezer
Je bent dan nog niet ingecheckt, maar OVpay probeert nu opnieuw om het bedrag af te schrijven. Lukt dat? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze betaalpas.
Probleem nog niet opgelost?
Is de betaling gelukt, maar kun je nog steeds niet inchecken? Of had je genoeg geld op je rekening, en is de betaling toch niet gelukt? Neem dan contact op met de OVpay klantenservice.
Contact met Arriva

Veelgestelde vragen
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
- een betaalpas van een andere bank hebt dan ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS of Triodos.
- niet genoeg geld op je rekening hebt staan.
- betaalpas is geblokkeerd voor het OV.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Via de OVpay app of op de zelf regelen pagina op de OVpay website controleer je of je een openstaand bedrag hebt. Hier kun je ook meteen het bedrag betalen. Heb je het bedrag betaald of is het bedrag afgeschreven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer in- en uitchecken met deze betaalpas.
Doe aangifte bij de politie, zodat wij de camerabeelden mogen veiligstellen. Maak daarna direct melding bij onze klantenservice. We behandelen je melding natuurlijk geheel vertrouwelijk.
NB: Doe snel aangifte, na 72 uur worden de camera beelden meestal overschreven.
Met OVpay reis je met je fysieke betaalpas met leeftijdskorting. Dit doe je door je naam, geboortedatum en foto toe te voegen aan de OVpay app. Zo weten we of jij recht hebt op leeftijdskorting.
Leeftijdskorting
Leeftijdskorting is een korting van 34% die je krijgt door je leeftijd. Deze leeftijdskorting geldt in de bus, tram of metro.
Je hebt recht op leeftijdskorting als je:
• tussen de 4 t/m 11 jaar bent
• tussen de 12 t/m 18 jaar bent en in Noord-Brabant reist
• 65 jaar of ouder bent
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. Je kunt 3 dingen doen:
- Betaal je rit in de OVpay app of op www.ovpay.nl
Als je de app opent, of je reis opzoekt op de website, zie je de melding dat er een bedrag openstaat. Als je het bedrag betaalt kun je na ongeveer 15 min. weer inchecken met deze pas. - Wacht totdat wij het bedrag afschrijven
We proberen minimaal 4 keer, verspreid over verschillende dagen, het bedrag af te schrijven. Is de afschrijving gelukt? Dan kun je meteen weer reizen met je betaalpas. - Betaal via de kaartlezer
Houd je betaalpas tegen de kaartlezer of het poortje. Je ziet een rood kruis op het scherm. Je bent nog niet ingecheckt, maar wij proberen nu opnieuw om het bedrag af te schrijven van je rekening. Lukt het nu wel om het openstaande bedrag af te schrijven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze betaalpas. Heel even wachten dus, maar daarna kun je weer reizen.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
Met OVpay reis je met je fysieke betaalpas met leeftijdskorting. Dit doe je door je naam, geboortedatum en foto toe te voegen aan de OVpay app. Zo weten we of jij recht hebt op leeftijdskorting.
Leeftijdskorting
Leeftijdskorting is een korting van 34% die je krijgt door je leeftijd. Deze leeftijdskorting geldt in de bus, tram of metro.
Je hebt recht op leeftijdskorting als je:
• tussen de 4 t/m 11 jaar bent
• tussen de 12 t/m 18 jaar bent en in Noord-Brabant reist
• 65 jaar of ouder bent
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
- een betaalpas van een andere bank hebt dan ABN AMRO, ASN Bank, bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS of Triodos.
- niet genoeg geld op je rekening hebt staan.
- betaalpas is geblokkeerd voor het OV.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Via de OVpay app of op de zelf regelen pagina op de OVpay website controleer je of je een openstaand bedrag hebt. Hier kun je ook meteen het bedrag betalen. Heb je het bedrag betaald of is het bedrag afgeschreven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer in- en uitchecken met deze betaalpas.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. Je kunt 3 dingen doen:
- Betaal je rit in de OVpay app of op www.ovpay.nl
Als je de app opent, of je reis opzoekt op de website, zie je de melding dat er een bedrag openstaat. Als je het bedrag betaalt kun je na ongeveer 15 min. weer inchecken met deze pas. - Wacht totdat wij het bedrag afschrijven
We proberen minimaal 4 keer, verspreid over verschillende dagen, het bedrag af te schrijven. Is de afschrijving gelukt? Dan kun je meteen weer reizen met je betaalpas. - Betaal via de kaartlezer
Houd je betaalpas tegen de kaartlezer of het poortje. Je ziet een rood kruis op het scherm. Je bent nog niet ingecheckt, maar wij proberen nu opnieuw om het bedrag af te schrijven van je rekening. Lukt het nu wel om het openstaande bedrag af te schrijven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze betaalpas. Heel even wachten dus, maar daarna kun je weer reizen.
Doe aangifte bij de politie, zodat wij de camerabeelden mogen veiligstellen. Maak daarna direct melding bij onze klantenservice. We behandelen je melding natuurlijk geheel vertrouwelijk.
NB: Doe snel aangifte, na 72 uur worden de camera beelden meestal overschreven.