Direct naar inhoud
Een mannelijke buschauffeur met een bril zit achter het stuur van een Arriva-bus en kijkt achterom.

We helpen je op weg!

We wensen jou een goede busreis! En we zijn er voor je als je iets bent vergeten of als je vragen of onduidelijkheden hebt. 
Een mannelijke buschauffeur met een bril zit achter het stuur van een Arriva-bus en kijkt achterom.
Het iLost-logo. Een rood vlak met daarin de woorden iLost. & found. Zoek

Uitcheck gemist?

Vergeten uit te checken met je OV-chipkaart?

Ga naar www.uitcheckgemist.nl en vraag in 3 stappen je geld terug. 

  1. Vul je OV-chipkaartgegevens in
  2. Je vult in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt.
  3. Dan wordt berekend wat de rit heeft gekost. Als je te veel hebt betaald, krijg je geld terug.

Vergeten uit te checken met je eigen betaalpas? 

Ga naar de zelf regelen pagina op de website van OVpay. 

  1. Vul het betalingskenmerk van je reis in. Deze vind je op je bankafschrift.
  2. Vul het afgeschreven bedrag in dat erbij staat.
  3. Klik op Reis zoeken.
  4. Klik op In- of uitcheck aanpassen en volg de stappen.

Laatste betaling niet gelukt?

Je kunt niet inchecken, omdat we het bedrag van je vorige rit niet van je rekening konden afschrijven

Je moet dus een kaartje kopen bij de buschauffeur.
Voorkom dat dit een volgende busreis weer gebeurt met de volgende 3 oplossingen: 

  1. Betaal je rit in de OVpay app of op de website OVpay.nl
    Als je de app opent of je reis opzoekt op de website, zie je de melding dat er een bedrag openstaat. Als je het bedrag betaalt kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze pas. 
  2. Wacht totdat het bedrag wordt afgeschreven
    Dit wordt minimaal 4 keer geprobeerd, verspreid over verschillende dagen. Is de afschrijving gelukt? Dan kun je weer reizen met je betaalpas.
  3. Houd je betaalpas tegen de kaartlezer
    Je bent dan nog niet ingecheckt, maar OVpay probeert nu opnieuw om het bedrag af te schrijven. Lukt dat? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze betaalpas.

Probleem nog niet opgelost?
Is de betaling gelukt, maar kun je nog steeds niet inchecken? Of had je genoeg geld op je rekening, en is de betaling toch niet gelukt? Neem dan contact op met de OVpay klantenservice.

Contact met Arriva

Icoon van een gesprekswolk met daarin een telefoon.

WhatsApp

Chat met ons
Icoon van een gesprekswolk met een bliksemschicht erin.

Facebook

Chat met ons
Een icoon van een telefoon waaruit een gesprekswolk komt.

Telefoon

Een icoon van een blauw lampje dat aan staat.

Veelgestelde vragen

Kun je vinden wat je nodig hebt?