Arriva treinabonnement

  1. Hoe kan ik het Arriva treinabonnement kopen

    Het Arriva treinabonnement kan enkel besteld worden via www.vbnwebshop.nl/arriva.

  2. Wat is de ingangsdatum van mijn Arriva treinabonnement?

    Het abonnement gaat in op de ingangsdatum zoals vermeld is op het abonnement. U kunt deze ingangsdatum zelf bepalen via het aanvraagmenu. Het abonnement is geldig tot en met de einddatum zoals vermeld is op het abonnement.

  3. Wat is de geldigheid van mijn Arriva treinabonnement?

    Het Arriva treinabonnement is alleen geldig op het traject tussen het beginstation en het eindstation zoals vermeld is op het abonnement. Er kan vanzelfsprekend vice versa gereisd worden tussen het beginstation en eindstation.

  4. Wat moet ik doen als ik mijn Arriva treinabonnement heb verloren of deze is beschadigd of gestolen?

    Maximaal eenmaal per jaar wordt een duplicaat verstrekt tegen betaling van € 11,- administratiekosten. U kunt dit duplicaatformulier aanvragen via de webshop. Totdat u het duplicaat heeft ontvangen dient u een kaartje te kopen bij de automaat op het station, als u geen kaartje koopt loopt u het risico op een boete.

    Op vervoerbewijzen die zijn gekocht wegens verlies, beschadiging of diefstal van de kaart vindt terugbetaling plaats, mits de schriftelijke verklaring hieromtrent binnen zeven werkdagen is ontvangen door Arriva Klantenservice Trein; Postbus 626, 8440 AP Heerenveen of is ingeleverd bij een Arriva Store. U kunt tot één maand na ontvangst van uw duplicaat een declaratieformulier insturen.

    Let op! Voor abonnementen met een geldigheid van een maand, worden geen duplicaten verstrekt.

  5. Hoe kan ik mijn Arriva treinabonnement betalen?

    Jaarabonnementen kunnen per jaar of per maand worden betaald. Indien per maand wordt betaald, dan betaalt men 10 gelijke termijnen per jaar. De laatste twee maanden van elk jaar is geen termijnbetaling verschuldigd. Tariefsverhogingen worden vooralsnog jaarlijks doorberekend per de  vervaldatum zoals die staat vermeld op de kaart. Indien per jaar wordt betaald, geldt een korting van 4% op het totaalbedrag (gelijk aan tien maandabonnementen). Kwartaal- en maandabonnementen dienen in één keer via iDeal te worden betaald.

  6. Hoe kan ik mijn Arriva treinabonnement opzeggen?

    Beëindiging en terugbetaling vinden alleen plaats voor jaarabonnementen. Zie hiervoor de algemene productvoorwaarden voor de procedure. Om uw jaarabonnement te beëindigen, kunt u een formulier invullen en deze samen met uw treinabonnement opsturen naar het adres dat op het formulier vermeld staat. 

     

  7. Kan ik mijn Arriva treinabonnement als kortingkaart gebruiken?

    De Arriva kwartaal- en jaarabonnementen kunnen door de abonnementhouders gebruikt worden als kortingskaart op de andere Arriva treintrajecten, tijdens de voordeeluren. Bovendien mag de abonnementhouder één medereiziger met 40 procent korting mee laten reizen op alle Arriva treintrajecten, tijdens de voordeeluren.

    De voordeeluren zijn: van maandag tot en met vrijdag vanaf 09.00 uur tot 04.00 uur van de daaropvolgende dag, alle uren gedurende het weekeinde en feestdagen alsmede alle uren in de maanden juli en augustus en de periode van 25 december t/m 1 januari.

  8. Hoe kan ik mijn persoonsgegevens wijzigen?

    Persoonsgegevens wijzigen kan op www.vbnwebshop.nl/arriva.

  9. Wat moet ik doen als ik mijn Arriva treinabonnement ben vergeten?

    Indien u uw abonnement bent vergeten, wordt maximaal eenmaal per jaar het
    voor die dag geldige vervangende vervoerbewijs giraal terugbetaald mits:

    • Dit vervoerbewijs met een fotokopie van het vergeten abonnement en van de bijbehorende boete binnen een week (7 dagen) getoond wordt in een Arriva Store.
    • Het een vergeten abonnement betrof dat geldig was voor de reis waarvoor het vervoerbewijs is gekocht, en
    • De geldigheid van het abonnement uiterlijk op de vorige dag was ingegaan.