Direct naar inhoud
Kun je vinden wat je nodig hebt?

Vergoeding bij verlies OV-chipkaart met Arriva-abonnement

Verloor je je OV-chipkaart met Arriva-abonnement en moet je reizen? Dan kun je een vergoeding aanvragen voor de extra kosten die je maakt tijdens het reizen zonder abonnement. De vergoeding die je krijgt hangt af van je abonnement.

Zo vraag je een vergoeding aan

  1. Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen/defect en vraag een vervangende kaart aan via OV-chipkaart.nl.
  2. Maak je reizen met een andere OV-chipkaart, met e-tickets of met losse kaartjes. Of check in en uit met je betaalpas, creditcard of mobiel. Bewaar alle vervoerbewijzen goed.
  3. Nadat je je nieuwe OV-chipkaart ontvangen hebt, kun je een vergoeding aanvragen via het contactformulier. Hiervoor hebben we een aantal gegevens van je nodig.
Naar het contactformulier

Deze gegevens hebben we van je nodig

  • Voorletter(s)
  • E-mailadres
  • Geboortedatum
  • IBAN (bankrekeningnummer)
  • OV-chipkaartnummer en vervaldatum van de oude kaart
  • OV-chipkaartnummer en vervaldatum van de nieuwe kaart.

Wat we van je nodig hebben, hangt af van met welk vervoerbewijs je reisde in de periode waarin je geen abonnement kon gebruiken.

  • een scan of foto's van je gekochte kaartjes
  • het OV-chipkaartnummer en vervaldatum van de OV-chipkaart die je tijdelijk gebruikte
  • de bestelnummers van je e-tickets.
  • de NLOV-nummers en de afgeschreven bedragen als je in- en uitcheckte met je betaalpas, creditcard of mobiel.