Aanpassingen dienstverlening Arriva Wijzig regio

Laatste update: 03-04-2020, 16.29 uur

Vanwege het coronavirus heeft het RIVM diverse maatregelen getroffen. Als gevolg hiervan ziet Arriva zich genoodzaakt, tot nadere berichtgeving, een aantal aanpassingen door te voeren in onze dienstregeling.

In verband met de richtlijnen van het RIVM hebben wij momenteel minder personeel én minder reizigers. Het maatschappelijk belang van openbaar vervoer is groot. Wij proberen en willen onze reizigers zo lang mogelijk van dienst zijn.

Tenslotte vervoeren we ook dagelijks veel reizigers die werkzaam zijn in vitale sectoren. Juist nu is het extra belangrijk dat deze medewerkers kunnen werken.

We vragen je begrip voor deze situatie.

Let op! Reis alleen met de bus en de trein als dat noodzakelijk is!
En houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, bij de haltes, in de bus, op het station, in de trein en bij het in- en uitstappen.

Reis je met de bus? Dan verzoeken we je om achter in te stappen. De deur aan de voorzijde blijft gesloten. Met posters op de deur verwijzen we je naar de achterkant.

Je kunt geen kaartje meer kopen in de bus op dit moment. De mogelijkheden om een vervoerbewijs te kopen zijn:

  • Reizen op saldo met je OV-chipkaart
  • Een e-ticket (geprint of op je telefoon) kopen via arriva.nl/eticket of via de Arriva app
  • Een kaartje kopen bij één van onze OV Servicepunten

Koop je kaartje of e-ticket vooraf. Je bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs en het in- en uitchecken tijdens de reis.

Plan je reis niet te vroeg van tevoren, tot een uur voor vertrek kunnen er eventueel nog aanpassingen plaatsvinden.
Door een storing werken de reisplanner en de "Actuele vertrektijden"-pagina niet correct op Arriva.nl. We zijn hard aan het werk om dit te repareren. We raden je aan om tot die tijd je reis in de Arriva app te plannen. Onze excuses voor het ongemak.

Hieronder zie je per regio of er bijzonderheden zijn: