15 bijzondere bestemmingen Wijzig regio

Beleef Kerkrade

Sinds november 2019 is er een vijftiende bestemming tijdelijk opgenomen in de Arriva-vloot van de bestemmingentreinen. De gemeente Kerkrade heeft ingeschreven op de mogelijkheid om tegen een sponsorbedrag voor de duur van één jaar een naam aan een trein te mogen geven.

Ze kozen voor de naam ‘Beleef Kerkrade’. Dit is de naam van de campagne waarmee Kerkrade zich tot eind 2020 in de trein als stad profileert.

Limburg sponsort Limburg

Het sponsorbedrag komt geheel ten goede van het programma Limburg Sponsort Limburg dat door de provincie en Arriva in het leven is geroepen om sport en cultuur voor kinderen bereikbaar te maken.

“Deze unieke trein is een prachtig middel om Kerkrade een jaar lang op een bijzondere manier onder de aandacht te brengen bij een breed publiek”, aldus wethouder Tim Weijers (Stadsmarketing en Toerisme).

November 2019:  Onthulling van het Beleef Kerkrade interieur met regiodirecteur Arriva Limburg Michiel Cusell, Raoul Decker, wethouder Tim Weijers (gemeente Kerkrade) en gedeputeerde Robert Housmans namens de provincie Limburg.
November 2019: Onthulling van het Beleef Kerkrade interieur met regiodirecteur Arriva Limburg Michiel Cusell, Raoul Decker, wethouder Tim Weijers (gemeente Kerkrade) en gedeputeerde Robert Housmans namens de provincie Limburg.

Vier video’s

In de ‘Beleef Kerkrade trein’ worden de reizigers ‘aangesproken’ door Raoul Deckers, als geboren Kerkradenaar nauw betrokken bij zijn stad. Zijn portret is niet alleen afgebeeld op één van de wanden van de trein. Na het scannen van een QR-code met een smartphone, kan de reiziger ook vier video’s bekijken waarin Raoul zijn stad op een bijzondere manier voor het voetlicht brengt.

Eind 2020 een nieuwe kans

Eind 2020 zal de tijdelijke treinnaam van ‘Beleef Kerkrade’ plaats maken voor een andere naam. Bedrijven, overheden of instellingen worden dan ook opgeroepen om in te schrijven met een geldbedrag en motivatie en kunnen zo hun maatschappelijke betrokkenheid (met Limburgs sponsort Limburg) én de mogelijkheid om op een unieke manier aandacht van de reiziger te vragen, combineren.