Waar kan ik een mobiel ticket bestellen?
Een mobiel ticket is te bestellen via arriva.nl/eticket, vanuit de reisplanner (arriva.nl of Arriva App) of op één van de regionale pagina’s van arriva.nl.
Mag ik mijn mobiele ticket overdragen aan een andere reiziger?
Nee, een mobiel ticket is persoonsgebonden. De naam en geboortedatum op een mobiel ticket moet overeenkomen met de reiziger.
Mogen meerdere reizigers gebruik maken van (meerdere) mobiele tickets op één telefoon?
Ja, zolang voor elke reiziger een geldig ticket met correcte naam en geboortedatum op de telefoon toonbaar is. Bij speciale acties kan het wel zijn dat tickets ook (gelijktijdig) voor meerdere personen te gebruiken zijn.
Kan ik met mijn mobiele ticket ook reizen bij andere vervoerders?
Een mobiel ticket van Arriva is alleen geldig voor reizen met Arriva. Dit geldt ook voor het e-ticket. Wil je reizen met meerdere vervoerders? Koop je ticket dan via onze app glimble.
Wat als de batterij van mijn telefoon leeg gaat?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het kunnen tonen van een geldig vervoerbewijs. Kun je geen mobiel ticket tonen, dan reis je zonder geldig vervoerbewijs. Zorg dus dat je smartphone voldoende opgeladen en werkend is.
Werkt een mobiel ticket op alle smartphones?
Nee, alleen Apple iOS- en Android-smartphones, die de nieuwste versie van de Arriva App ondersteunen, zijn geschikt voor een mobiel ticket.
Mag ik een mobiele ticket tonen op een tablet?
Nee, een mobiele ticket mag alleen getoond worden in de Arriva App op een Apple iOS- of Android-smartphone. De controleapparatuur van Arriva beschikt niet over de mogelijkheid tot controle van een mobiel ticket op tablet.
Mag ik een mobiele ticket op een laptop tonen?
Nee, een mobiel ticket mag alleen getoond worden in de Arriva App op een Apple iOS- of Android-smartphone. Deze besturingssystemen zijn exclusief voor mobiele apparaten.