Geld terug bij vertraging

Voor vertraging en treinuitval geldt dat er een vergoeding toegekend wordt als de vertraging meer dan 30 minuten bedraagt. De hoogte van de vergoeding moet minimaal 2,30 euro zijn.

30 tot 59 minuten 60 minuten of meer
Reizen op saldo 50% van de ritprijs 100% van de ritprijs
Maandtrajectabonnement 1/50 deel 1/25 deel
Jaartrajectabonnement 1/500 deel 1/250 deel
OV-jaarabonnement 1/500 deel 1/250 deel
Actiekaartje (zoals Kruidvat, Blokker) 1/4 deel 1/2 deel

Voor restitutie van NS-abonnementen hanteren wij exact dezelfde voorwaarden als NS. De hoogte van de vergoeding is nooit meer dan de ritprijs. Kijk voor de complete regeling op ns.nl

Aanspraak maken op de vergoedingsregeling kun je doen door het contactformulier in te vullen. Selecteer bij stap 3 'restitutieverzoek' en vervolgens 'geld terug bij vertraging'.

In het contactformulier wordt er om je persoonsgegevens gevraagd. Arriva zal deze persoonsgegevens uitsluitend aanwenden voor de in deze privacyverklaring omschreven doeleinden en vindt het van essentieel belang dat Arriva zich in alle gevallen houdt aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. Voor meer informatie lees je hier ons privacybeleid.

Er wordt geen vergoeding uitgekeerd als:

  • je vertraging hebt opgelopen bij andere vervoerders dan Arriva.
  • de vergoeding minder dan 2,30 euro is.
  • er een langere reistijd vooraf is aangekondigd via deze website (werk aan het spoor).
  • je reisrecht (bijvoorbeeld een abonnement) op een OV-chipkaart staat en je daarmee niet bent in- of uitgecheckt.
  • in geval van overmacht. Bijvoorbeeld door extreme weersomstandigheden of een stroomstoring.
  • het verzoek buiten de indieningstermijn van 4 weken na reisdatum is ingediend.