Abonnementen Drenthe/Overijssel (Blauwnet) Wijzig regio
Bekijk abonnementen in onze webshop
Vind het abonnement dat het beste past
Abonnementen Blauwnet
Arriva Flow
- Onbezorgd en flexibel reizen
- Betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf
- Geldig bij alle vervoerders in Nederland
- Geen saldo meer laden op je OV-chipkaart
- Geen kosten als je niet reist bij Arriva Flow Basis
- Je betaalt je gemaakte reizen automatisch achteraf
- Je wijzigt eenvoudig je abonnement
Dal Voordeel Oost
- 40% korting in de daluren (maandag t/m vrijdag tot 06.30 uur en vanaf 09.00 uur), in het weekend en op nationale feestdagen
- Verkrijgbaar voor bus of voor bus & trein (alleen 2e klasse)
- Verkrijgbaar als jaarabonnement
- Het busabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere en Lelystad
- Het bus & treinabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere, Lelystad, NS treinen en de Valleilijn
Dal Vrij Oost
- Onbeperkt reizen in de daluren (maandag t/m vrijdag tot 06.30 uur en vanaf 09.00 uur), in het weekend en op nationale feestdagen
- Verkrijgbaar voor bus of voor bus & trein (alleen 2e klasse)
- Verkrijgbaar als maand- en jaarabonnement
- Het busabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere en Lelystad
- Het bus & treinabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere, Lelystad, NS treinen en de Valleilijn
Weekend Vrij Oost
- Onbeperkt reizen in het weekend en op nationale feestdagen
- 40% korting in de daluren (maandag t/m vrijdag tot 06.30 uur en vanaf 09.00 uur)
- Verkrijgbaar voor bus of voor bus & trein (alleen 2e klasse)
- Verkrijgbaar als jaarabonnement
- Het busabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere en Lelystad
- Het bus & treinabonnement is geldig in Gelderland, Overijssel en Flevoland met uitzondering van Almere, Lelystad, NS treinen en de Valleilijn
Trajectabonnement (NS)
- Ook geldig bij andere vervoerders
- Je reist vrijwel dagelijks
- Op een vast traject
Je abonnement bestellen
Gespreid betalen in de webshop

Bestel je een kwartaal- of jaarabonnement? Dan kun je in de meest gevallen gespreid betalen in 3 termijnen (kwartaalabonnement) of 10 termijnen (jaarabonnement). Als dit mogelijk is, dan staat het aangegeven bij het abonnement.
Hiervoor heb je een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken. Let op: als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Bestelformulier abonnementen
Je kunt ook via het bestelformulier kun je een abonnement bestellen. De verwerking hiervan duurt wel langer dan bestellen in de webshop! Op het bestelformulier vul je je persoonsgegevens in. Wij zullen deze persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor de in onze privacyverklaring omschreven doeleinden en wij vinden het van essentieel belang dat wij in alle gevallen ons houden aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Voor meer informatie lees je hier ons privacybeleid.
Abonnement wijzigen
Arriva en overige vervoerders
De Arriva abonnementen kun je alleen gebruiken bij Arriva. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Daar waar uitzonderingen gelden, staat dit vermeld in de voorwaarden.
NS Keuzedagen
Ben je 60 jaar of ouder en heb je een Dal Voordeel, Altijd Voordeel of een Voordeelurenabonnement van NS? Dan reis je 7 Keuzedagen per jaar extra voordelig met de trein. De Keuzedagen zijn een product van NS, maar kun je ook via de Arriva Kaartautomaten op je OV-chipkaart laden. Dit werkt iets anders dan bij een NS automaat. Lees hier hoe het werkt.
Zo zet je Keuzedagen op je OV-chipkaartLees meer over Keuzedagen
Vragen?
Voor inhoudelijke vragen en/of opmerkingen over producten, dienstverlening, formulieren en informatie op Arriva.nl kun je contact opnemen met de klantenservice van Arriva.
Digihulplijn
Heb je moeite met het gebruik van internet of het downloaden van een app? De Digihulplijn is er om te helpen met alle vragen over je computer, laptop, smartphone en/of tablet.
Klik hier voor digitale ondersteuning
Let op: deze hulplijn kan je niet helpen met inhoudelijke vragen over diensten en producten van Arriva.