In onze algemene voorwaarden staat hierover het volgende:
In geval van een rechtmatige algehele staking van langer dan een dag waardoor u niet kon reizen, zal de vervoerder naar redelijkheid en billijkheid op uw verzoek overgaan tot restitutie van uw vooruitbetaalde reissommen naar rato van de duur van de staking. De vergoeding van vooruitbetaalde reissommen wordt alleen gegeven voor het vervoer dat door de staking niet mogelijk is. De vervoerder kan hiervoor redelijke administratiekosten in rekening brengen.
Eenmalige aanpassing vergoeding abonnementhouders tijdens stakingen 28 februari t/m 7 april
Volgens de algemene voorwaarden (hoofdstuk 7.2) hoeven we abonnementhouders alleen te compenseren bij een aaneengesloten, meerdaagse staking. Tijdens de stakingen van de vakbonden in de periode van 28 februari t/m 7 april zit hier steeds één werkdag tussen en hoeven we in basis niet tot compensatie over te gaan. Omdat de impact van deze stakingsreeks groot is, hebben de streekvervoerders besloten om specifiek in deze periode tegemoet te komen. Daarom krijg je een vergoeding voor de dagen waarop je je abonnement niet kon gebruiken en je wel van plan was te gaan reizen. Stuur je geld terug verzoek via het contactformulier (zie hieronder) en we komen dan per email op je verzoek terug.
Deze vergoedingsregeling geldt alleen voor de periode van 28 februari tot en met 7 april 2023. Mochten de stakingen eerder eindigen, dan eindigt deze regeling op de laatste stakingsdag.
We adviseren je om voor meerdere dagen tegelijk één verzoek in te dienen.
Voor meerdere dagen kun je tegelijk één verzoek indienen.
Je ontvangt geen geld terug voor alternatief vervoer zoals bijvoorbeeld taxikosten, wanneer je reist met een studentenreisrecht of voor gevolgschade van bijvoorbeeld het missen van je aansluiting.