OV-chipkaart Flevoland Wijzig regio
Wat is de OV-chipkaart?
Met de OV-chipkaart heb je een reisbewijs voor al het OV (bus, trein, tram en metro) op zak. Hiermee reis je bij alle openbaar vervoerbedrijven. Het maakt daarbij niet uit bij welk bedrijf je de OV-chipkaart hebt aangeschaft.
Veelgestelde vragenBekijk de uitlegvideo
UitgeklaptOV-chipkaart gebruiken
UitgeklaptStuk, kwijt over verlopen
Doet de OV-chipkaart het niet? Is je kaart gestolen of ben je deze verloren? Dan helpen we je graag zo snel mogelijk weer op weg!
- Klik hier als je OV-chipkaart verloren of gestolen is;
- Klik hier als je OV-chipkaart (bijna) verlopen of defect is.
Heb je geen Mijn OVchip-account? Klik dan hier om contact op te nemen met Klantenservice OV-chipkaart.
Is de kaart geblokkeerd als gevolg van een negatief saldo of omdat te vaak een uitcheck is gemist? Vraag ons om hulp bij een niet werkende OV-chipkaart.
Zit je even zonder OV-chipkaart omdat er een nieuwe in aanvraag is en heb je een abonnement bij ons? Gebruik dan een eenmalige of anonieme OV-chipkaart of check in en uit met je betaalpas of creditcard. De extra gemaakte kosten kun je terugvragen met een restitutieverzoek.
Student zonder OV-chipkaart?
Is je kaart stuk, verloren of gestolen? Vraag Tijdelijk studentenreisproduct aan.
UitgeklaptUitcheck gemist
Gereisd op saldo met de OV-chipkaart en de uitcheck gemist?
Vraag dan in 3 simpele stappen je saldo terug via uitcheckgemist.nl. Je teruggevraagde saldo wordt klaargezet. Je kunt dit op 2 manieren op je OV-chipkaart zetten:
- Je haalt het teruggevraagde saldo op bij een ophaalautomaat.
of
- Reis je na je aanvraag op uitcheckgemist.nl met NS? Dan hoef je niet langs de ophaalautomaat. Je saldo staat bij het inchecken direct op je kaart.
Heb je niet kunnen uitchecken omdat de kaartlezer stuk was, is er een te hoog bedrag afgeschreven of wil je om een andere reden je geld terugvragen? Dan kun je gebruik maken van het contactformulier.