Uitcheck gemist
Gereisd op saldo met de OV-chipkaart en de uitcheck gemist?
Vraag dan in 3 simpele stappen je saldo terug via uitcheckgemist.nl. Vul bij de uitstaplocatie je uitstaphalte/station in.
Heb je geen reis gemaakt en per ongeluk bij een verkeerde vervoerder in- of uitgecheckt? Vul dan bij de in- en uitstaplocatie je dezelfde halte of hetzelfde station in. Je krijgt dan het hele instaptarief terug.
Je kunt het teruggevraagde saldo op 2 manieren op je OV-chipkaart zetten:
- Je haalt het teruggevraagde saldo op bij een ophaalautomaat. Hier lees je hoe je dat doet;
of
- Reis je na je aanvraag op uitcheckgemist.nl met NS? Dan hoef je niet langs de ophaalautomaat. Je saldo staat bij het inchecken direct op je kaart.
Heb je niet kunnen uitchecken omdat de kaartlezer stuk was, is er een te hoog bedrag afgeschreven of wil je om een andere reden je geld terugvragen? Dan kun je gebruik maken van het contactformulier.