Algemene informatie
De FryslânCard wordt uitgegeven bij deelnemende verblijfsaccommodaties in Fryslân. Deze zogenaamde FryslânCard is een gratis dagkaart voor gebruik van een groot deel van het openbaar vervoer van Arriva in Fryslân. Toeristen die minimaal 1 nacht overnachten in Fryslân én waarvan de verblijfsaccommodatie deze kaarten uitgeeft, kunnen gebruik maken van deze kaart.
Deelnemende verblijfsaccommodaties
Wil je weten of de verblijfsaccommodatie, waar je naartoe wilt gaan, deze kaarten uitgeeft? Hieronder staan alle deelnemende bedrijven.
Deelnemende accomodatiesPartners
Culturele Hoofdstad van Europa 2018
Het grootste evenement in de geschiedenis van Friesland, met een programma vol spectaculaire evenementen. Via 2018.nl blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Nog leuker is om ook een kijkje te nemen in onze schitterende provincie en haar historische hoofdstad. Bekijk de plekken waar evenementen van 2018 zich af zullen spelen en geniet van al het moois dat de Europese Culturele Hoofdstad 2018 te bieden heeft.
Merk Fryslân
Merk Fryslân is de regiomarketingorganisatie voor de Provincie Fryslân. Vanuit een overkoepelende visie geeft Merk Fryslân, in opdracht van de Provincie Fryslân, invulling aan de marketing en promotie voor Friesland en de Waddeneilanden. De primaire focus ligt hierbij op het toerisme, zowel particulier als zakelijk. Afgeleid daarvan ligt de focus op het gebied van studeren, wonen en werken. Daarnaast ondersteunt Merk Fryslân de regio’s bij de productontwikkeling en het gastheerschap van Friesland.
De website friesland.nl is het toeristisch platform voor Friesland. is het toeristisch platform voor Friesland en is in beheer van Merk Fryslân. Veel informatie op deze website is aangeleverd door de betrokken organisaties. Informatie over het organiseren van congressen, vergaderingen, bedrijfsuitjes en andere zakelijke bijeenkomsten in Friesland vind je via www.meetinfriesland.nl.
Stichting Regio Marketing Zuidwest Friesland
Stichting Regio Marketing Zuidwest Friesland (SRM ZWF) is verantwoordelijk voor de regiomarketing van Zuidwest Friesland. Hierbij zijn zij een verbindende factor tussen alle partijen die bij regio marketing betrokken zijn. Denk hierbij aan ondernemers, de beide gemeentes in de regio (De Fryske Marren & Súdwest-Fryslân), Provincie Fryslân, Merk Fryslân en gastheerschaporganisaties zoals VVV de Friese Meren – Gaasterland en VVV Zuidwest Friesland. Meer informatie over de regiomarketing vind je op de website van de Stichting Regio Marketing Zuidwest Friesland.
Stichting Toeristisch Netwerk Friese Wouden
Het Toeristisch Netwerk is een organisatie van meer dan 700 ondernemers en andere organisaties uit de recreatie- en toeristische sector in de Friese Wouden, de Zuidoosthoek van Friesland. Het netwerk zet zich in om gezamenlijk de positie van Recreatie- en Toerisme te ontwikkelen, te bevorderen en de regio te promoten.
Het Toeristisch Netwerk richt zich op de betrokken ondernemers en werkt samen met diverse initiatieven en platforms uit de regio. Voor de toerist, de gast in de Friese Wouden, is de website friesland.nl met alle toeristische informatie.