Wat is een OV-lijntaxi?
Op sommige lijnen rijden de bussen ’s avonds en op zondag alleen na reservering: de OV-lijntaxi. Op deze tijden zijn er zo weinig reizigers, dat veel bussen dan zonder passagiers zouden rijden. De OV-lijntaxi rijdt wel een vaste route op vaste tijden, maar alleen als de rit van te voren is gereserveerd. In de dienstregeling wordt aangegeven welke bussen als OV-lijntaxi rijden.
Hoe reserveer je een OV-lijntaxi?
Om de OV-lijntaxi te reserveren, bel je het gratis telefoonnummer 0800 0224050. Reserveren kan tijdens openingstijden van maandag tot en met zondag van 06.00 uur tot 23.00 uur. Dit telefoonnummer enkel voor het plaatsen van een reservering, voor overige vragen bel je met de klantenservice van Arriva via 0800 0232545 (geen gesprekskosten. Bel je met een mobiele telefoon, dan gelden wel de kosten van de telefoonaanbieder).
Bel je vanuit België of Duitsland, dan is het telefoonnummer +31 88 2776880.
Indien gewenst, ontvang je een reserveringsbevestiging per sms.
Bel minimaal één uur voor vertrek. Je kunt alleen reserveren voor de aangegeven vertrektijden. Reis je regelmatig op dezelfde tijd, dan kun je deze reis reserveren tot maximaal drie maanden van te voren. Meerdere ritten in één keer reserveren is ook mogelijk. Als je met meer dan drie personen wilt reizen, kun je dat 24 uur van te voren laten weten, zodat Arriva eventueel een grotere bus kan inzetten. Wil je een reservering annuleren, meld dit dan zo snel mogelijk via het telefoonnummer.
Heb je een speciaal kaartje nodig voor de OV-lijntaxi?
Voor de OV-lijntaxi heb je geen speciaal kaartje of abonnement nodig; de reguliere OV-tarieven zijn geldig.