Ik heb een vraag Wijzig regio

Via deze pagina vind je de vragen die vaak aan ons worden gesteld. De veelgestelde vragen worden regelmatig aangevuld en aangepast.

UitgeklaptIk heb een vraag over de Arriva Alert

Wat is een Arriva Alert?

Een Arriva Alert is een pushmelding welke je op je telefoon of tablet ontvangt op het moment dat er sprake is van een verstoring op jouw treintraject.

Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de Arriva Alert?

Om Arriva Alerts te ontvangen heb je de Arriva App op je telefoon of tablet nodig. De Arriva App is te downloaden in de App store en de Google Play store. Nadat je deze applicatie hebt gedownload en geïnstalleerd klik je hier om je aan- en af te melden voor de Arriva Alert. Open de link vanuit je telefoon of tablet en klik op de rode button ‘’Trajecten Kiezen’’.

Kan ik de Arriva Alert ook gebruiken zonder de Arriva App te downloaden?

Nee, de Arriva Alert werkt alleen via de Arriva App. Je kunt deze app gemakkelijk downloaden via de App Store of de Google Play Store.

Voor wie is de Arriva Alert beschikbaar?

De Arriva Alert is beschikbaar voor reizigers die reizen op een Arriva treintraject.

Waarom is de Arriva Alert niet beschikaar voor mijn busreis?

De Arriva Alert is in deze fase eerst ontwikkeld om reisinformatie bij verstoringen op treintrajecten te kunnen communiceren. Een variant voor busreizen vraagt om een andere techniek. We onderzoeken op dit moment de mogelijkheden om de Arriva Alert in de toekomst ook voor busreizen beschikbaar te maken.

Hoe gaat de Arriva Alert om met mijn persoonlijke gegevens?

De Arriva Alert maakt geen gebruik van persoonsgegevens. De Arriva Alert verstuurt berichten op basis van het unieke app-installatienummer (token id).

Ontvang ik voor de heen- en terugreis een Alert als ik me heb aangemeld voor een traject?

Ja. Je meldt je aan voor een bepaald traject en ontvangt hierover de alerts in beide richtingen.

Kan ik mij ook aanmelden op een gedeelte van de reis?

Nee. Het is alleen mogelijk om je aan te melden op één of meerdere volledige trajecten. Het is niet mogelijk om je aan te melden op een gedeeltelijk traject.  

Ik heb een Arriva Alert ontvangen dat mijn rit is uitgevallen. Rijdt de volgende rit wel?

Je ontvangt een Arriva Alert op het moment dat er één of meerdere ritten niet rijden. Op het moment dat er niet aangegeven staat dat jouw rit is uitgevallen, dan rijdt deze gewoon.

Ik ontvang geen Arriva Alerts. Hoe kan dit?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. In de meeste gevallen staan de instellingen van pushberichten uit op je telefoon. Daarnaast ontvang je bij een Android telefoon geen Arriva Alert op het moment dat je de ‘’spaarstand’’ aan hebt staan. Heb je de instellingen gecontroleerd, maar ontvang je nog steeds geen Alerts? Klik hier om contact op te nemen.

Heb ik recht op restitutie als ik een Arriva Alert op mijn telefoon ontvang dat mijn rit is uitgevallen?

De reguliere restitutieregels zijn van kracht bij vertraging of uitval van een rit. Alle informatie hierover vind je via: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/niet-tevreden-geld-terug-1.htm. Kies hier voor de regio waarin je reist.

Met wie kan ik contact opnemen als ik vragen heb over de Arriva Alert?

Klik hier om contact op te nemen als je vragen hebt over de Arriva Alert.