In welke situaties kan ik mijn geld terugvragen?
- Bij een vertraging van 15 minuten of meer. Vanaf 15 minuten krijg je 50% van de ritprijs vergoed. Bij 60 minuten of meer is dat 100%. Dit geldt ook als een vertraging tot een gemiste gegarandeerde aansluiting met minimaal 30 minuten wachttijd heeft geleid.
- Bij reizen met een Studentenreisproduct ontvang je bij een vertraging van 15 minuten of meer een vast bedrag van 2,32 euro. Bij een vertraging van 60 minuten of meer ontvang je 4,64 euro.
- Als je vergeten bent uit te checken (maximaal 3 keer per half jaar). Ga voor meer informatie naar uitcheckgemist.nl
- Bij defecte OV-chipkaartapparatuur. Je kunt dan op vertoon van je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart meereizen zonder contante bijbetaling.
- Als er een onjuiste afrekening heeft plaatsgevonden door het OV-chipkaartsysteem waardoor je teveel hebt betaald voor je afgelegde reistraject.
- Als je in een rolstoel zit en niet mee kunt reizen door een reeds bezette rolstoelplaats. In zo'n geval kun je kosteloos gebruikmaken van vervangend vervoer met een rolstoeltoegankelijke taxi.
Als je aanspraak wilt maken op onze restitutieregeling en de oorzaak ligt niet in één van de eerdergenoemde situaties, dan beoordelen we jouw individuele situatie en gaan op zoek naar een passende oplossing.