Arriva lanceert reisplatform glimble

Ontwikkeling van ov-bedrijf naar mobiliteitsaanbieder
Arriva Nederland won twee van de zeven landelijke MaaS (Mobility as a Service) pilots en lanceerteen compleet nieuw en innovatief reisplatform: glimble. “We streven er met dit platform naar om dé toonaangevende mobiliteitsaanbieder te worden.” zegt Anne Hettinga. Met deze lancering zet Arriva de stap van ov-bedrijf naar mobiliteitsaanbieder. Arriva kijkt hiermee over modaliteiten en bestaande concessiegebieden heen.

Arriva is ervan overtuigd dat mobiliteit anders kan en ook anders moet. De behoefte van de reiziger staat meer dan ooit centraal. Met glimble kan de reiziger van deur tot deur, plannen, boeken en betalen. Naast openbaar vervoer geeft glimble toegang tot verschillende soorten deelvervoer zoals de deelauto, -scooter en -fiets. Anne Hettinga, Managing Director Arriva Nederland: “In een wereld waarin iedereen continue in beweging is en verbinding en bereikbaarheid essentieel zijn, moet je flexibel en nimble (=Engels voor lenig) zijn. Met glimble brengen we alle mobiliteitsoplossingen binnen handbereik. Met de mogelijkheid om die oplossingen helemaal af te stemmen op je persoonlijke voorkeuren. Glimble by Arriva dus en met de ambitie om daarmee de toonaangevende mobiliteitsaanbieder te worden.”