Arriva Touring wint aanbesteding besloten vervoer op en rond Schiphol

Royal Schiphol Group heeft de aanbesteding van de busdiensten airside en landside gegund aan Arriva Touring. Het deel airside start per 1 april 2020, net als een klein deel van landside. Dit pakket bestaat uit het vervoer op het platform, met name tussen de gate en vliegtuigen. En wordt uitgevoerd met ongeveer 64 bussen die eigendom zijn van Schiphol. Het overige deel van landside start per 1 november 2020. Hier betreft het de parkeershuttles tussen de terminal en P3/P4 en een pendeldienst voor medewerkers op en rond Schiphol. Landside wordt uitgevoerd met 14 bussen van Arriva Touring.

Anne Hettinga, bestuursvoorzitter van Arriva Nederland: “Ik ben oprecht heel trots op het team wat een mooi aanbod heeft neergelegd voor deze aanbesteding. Arriva Touring staat voor kwaliteit en comfort. Het zijn voor ons bijzondere busdiensten om aan onze orderportefeuille toe te voegen. Met plezier gaan we aan de slag met de implementatie.”

Looptijd

De busdienst airside heeft een looptijd van vier jaar, met vier keer een optie tot verlenging van een jaar. De busdienst landside heeft een looptijd van vijf jaar, met drie keer een optie tot verlenging van een jaar.