Contracten busvervoer op Schiphol ondertekend

De contracten voor de busdiensten airside en landside op Schiphol zijn ondertekend. Hiermee zijn de opdrachten voor Arriva Touring definitief. Vanaf 1 april 2020 start Arriva Touring met het vervoer op het platform (airside) en de pendel van/naar de Logistic Hub en de bouwterreinen van het Capital Programme. De parkeershuttle P3/P4, die onderdeel uitmaakt van het landsidecontract, start op 1 november dit jaar.

De implementatie van de busdiensten is in volle gang. Vorige week woensdag en donderdag zijn toekomstige medewerkers bijgepraat over de plannen en de persoonlijke gevolgen van de overgang naar Arriva Touring. Zo gaan arbeidsvoorwaarden die voortvloeien uit de cao en de collectieve bedrijfsregelingen, zoals die gelden op het moment van overgang, van rechtswege mee over naar Arriva Touring.

Fotobijschrift: Miriam Hoekstra, directeur Airport Operations zette haar handtekening onder het contract voor airside. Dieme Ketel, senior manager Parking & Mobility Services zette zijn handtekening onder het contract voor het landsidedeel parkeershuttle P3/P4. Tom Davies, construction Services Lead zette zijn handtekening onder het contract voor het landsidedeel HCP. Namens Arriva tekende Anne Hettinga, voorzitter Raad van Bestuur Arriva Nederland.