Met de bus naar Thialf: de Arriva Thialf Express

Rechtstreeks met de bus van busstation Heerenveen naar IJsstadion Thialf tijdens de 5 grote schaatsevenementen

Met een rechtstreekse buslijn van busstation Heerenveen naar de vijf grote schaatsevenementen in IJsstadion Thialf. Dat kan vanaf 1 november 2019. Dan start het World Cup Kwalificatie Toernooi (1-3 november). Arriva zet hiervoor, tijdens schaatsseizoen 2019/2020, de Thialf Express in. Zo is Thialf tijdens de grote evenementen beter bereikbaar met het OV. De Thialf Express sluit tijdens deze evenementen aan op de intercity’s van NS op station Heerenveen.

Het betreft, naast het World Cup Kwalificatie Toernooi (1-3 nov) de volgende evenementen: KPN NK Afstanden (27-29 dec), ISU EK Afstanden (10-12 jan), KPN NK Allround & Sprint (25-26 jan) en de ISU World Cup Finale (7-8 mrt).

De Thialf Express rijdt, tijdens deze evenementen, elk half uur rechtstreeks tussen busstation Heerenveen en de reguliere bushalte bij Thialf. Zo kunnen toeschouwers die eerder terug willen ook tijdens het evenement terug naar het busstation Heerenveen. De Thialf Express rijdt vanaf 1,5 uur voorafgaand aan de eerste wedstrijd tot 1,5 uur na afloop van de laatste wedstrijd.

Toegankelijkheid minder validen

Reizigers die gebruik willen maken van een rolstoelplek in de Thialf Express kunnen dat, uiterlijk 24 uur voorafgaand aan het evenement, reserveren via de klantenservice van Arriva (0800-023 25 45). Zo hebben reizigers in een rolstoel gegarandeerd plek. Dit betreft een rit tussen het busstation Heerenveen en het IJsstadion.

Meer informatie

Betalen kan door op saldo te reizen met een OV-chipkaart of door een los kaartje te kopen bij de chauffeur (betalen met PIN). Met contant geld betalen is niet mogelijk. Kijk voor meer informatie op arriva.nl/thialf.