Direct naar inhoud

Reizen met Trein Vervangend Vervoer (TVV)

Als op een treintraject van Arriva geen treinen kunnen rijden, bijvoorbeeld door werkzaamheden aan het spoor of storingen en calamiteiten, worden bussen ingezet. Dit zijn de zogenaamde treinvervangend vervoer bussen. Maar hoe reis je met treinvervangend vervoer bussen, hoe betaal je de reis en hoe zit het met zware bagage of het reizen met een beperking.

Hoe werkt trein vervangend vervoer?

We leggen het je uit:

Werkzaamheden en verstoringen

Geplande werkzaamheden

ProRail voert regelmatig vernieuwingen uit aan het spoor of aan stations. Deze werkzaamheden zijn nodig om het spoor in goede staat te houden, zodat de treinen betrouwbaar kunnen blijven rijden. Dit kan invloed hebben op je treinreis.
Storingen & werkzaamheden
Het Arriva-logo wordt als een bladzijde omgeslagen en daarachter verschijnt het icoon van een bus.Het Arriva-logo wordt als een bladzijde omgeslagen en daarachter verschijnt het icoon van een bus.

Storingen

Naast geplande werkzaamheden, zijn er soms ook storingen zoals een sein- of wisselstoring, een stroomstoring, een ongeval of een defecte trein. Deze worden zo snel mogelijk verwerkt in de reisplanner, op de website van Arriva en de Arriva-app.
Reisplanner

Reisplanner

Werkzaamheden en storingen

De meeste geplande werkzaamheden staan ruim op tijd in de reisplanner, maar soms zijn er onverwachte wijzigingen of acute storingen. In die gevallen kunnen wij dit pas kort van tevoren melden. Plan je reis daarom altijd kort voor vertrek.

Arriva App

Ga je reizen met een treinvervangende bus? Dan kun je alle informatie vinden in de Arriva app. De app toont informatie over de verstoring, zoals:

  • Het traject van de verstoring
  • De verwachte eindtijd van de verstoring
  • De status en locatie van de treinvervangende bussen
  • De halte van de treinvervangende bus
  • De looproute van de trein naar de halte

Download de app hieronder:

Google Play     App Store

Veelgestelde vragen

Kun je vinden wat je nodig hebt?