Bedankt voor de feedback!

We helpen je op weg!
We wensen jou een goede treinreis! En we zijn er voor je als je iets bent vergeten of als je vragen of onduidelijkheden hebt.

Uitcheck gemist?
Vergeten uit te checken met je OV-chipkaart?
Ga naar www.uitcheckgemist.nl en vraag in 3 stappen je geld terug.
- Vul je OV-chipkaartgegevens in
- Je vult in bij welke halte of op welk station je bent in- en uitgestapt.
- Dan wordt berekend wat de rit heeft gekost. Als je te veel hebt betaald, krijg je geld terug.
Vergeten uit te checken met je eigen betaalpas?
Ga naar de zelf regelen pagina op de website van OVpay.
- Vul het betalingskenmerk van je reis in. Deze vind je op je bankafschrift.
- Vul het afgeschreven bedrag in dat erbij staat.
- Klik op Reis zoeken.
- Klik op In- of uitcheck aanpassen en volg de stappen.
Laatste betaling niet gelukt?
Je kunt niet inchecken, omdat we het bedrag van je vorige rit niet van je rekening konden afschrijven
Zo los je dat op:
- Betaal je rit in de OVpay app of op de website OVpay.nl
Als je de app opent of je reis opzoekt op de website, zie je de melding dat er een bedrag openstaat. Als je het bedrag betaalt kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze pas. - Wacht totdat het bedrag wordt afgeschreven
Dit wordt minimaal 4 keer geprobeerd, verspreid over verschillende dagen. Is de afschrijving gelukt? Dan kun je weer reizen met je betaalpas. - Houd je betaalpas tegen de kaartlezer
Je bent dan nog niet ingecheckt, maar OVpay probeert nu opnieuw om het bedrag af te schrijven. Lukt dat? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer inchecken met deze betaalpas.
Probleem nog niet opgelost?
Is de betaling gelukt, maar kun je nog steeds niet inchecken? Of had je genoeg geld op je rekening, en is de betaling toch niet gelukt? Neem dan contact op met de OVpay klantenservice.
.

Veelgestelde vragen
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1,50 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Voor reizigers met een rolstoel of scootmobiel biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van te voren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Helaas kan er geen gewone fiets, rolstoel of scootmobiel mee in de treinvervangende bus. Wel kun je een vouwfiets, kinderwagen, rollator of koffer meenemen. De buschauffeur kan in verband met veiligheid anders beslissen.
Ja, dat kan. Het moment van inchecken bepaalt of je gratis kunt reizen.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
- Gratis in de bus zolang de hond kort is aangelijnd.
- Gratis in de trein zolang de hond op schoot blijft.
- Met grotere hond in de trein: koop de Dagkaart Hond bij NS.
- De hond mag niet op de bank zitten of zorgen voor overlast.
- De geleidehond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Op deze pagina vind je alle informatie over het reizen met onze nachttreinen!
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. In onze bussen en treinen zijn (elektrische) rolstoelen en scootmobiels toegestaan:
- (elektrische) Rolstoelen zijn toegestaan zolang deze binnen de volgende maten passen: 120 cm lang, 70 cm breed en 109 cm hoog
- Scootmobiels zijn toegestaan zolang deze binnen de rolstoelmaten passen (dit zijn in praktijk vaak kleine opvouwbare scootmobiels)
In de treinvervangende bussen is helaas geen ruimte voor treinreizigers met een rolstoel of scootmobiel. Hiervoor biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van tevoren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
- Opvouwbare (elektrische) fietsen zijn toegestaan zolang deze binnen de rolstoelmaten passen (120 cm lang, 70 cm breed en 109 cm hoog). Dit wordt beschouwd als handbagage.
- Niet-opvouwbare (elektrische) fietsen:
- Zijn niet toegestaan in de bus
- Zijn niet toegestaan bij treinvervangend vervoer
- Zijn wel toegestaan in de trein zolang er voldoende ruimte is. Dit mag alleen buiten de spits en je hebt in de meeste gevallen een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station of online.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op de zelf regelen pagina van OVpay.nl of in de OVpay app. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld terug? Dan wordt dit meestal binnen een week (maximaal 15 dagen) over gemaakt op je rekening. Of het wordt verrekend met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan wordt het bedrag binnen 15 dagen van je rekening af geschreven.
Ga je met Arriva en stap je over? Check dan eerst uit. Daarna check je in bij de andere vervoerder.
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1,50 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. In onze bussen en treinen zijn (elektrische) rolstoelen en scootmobiels toegestaan:
- (elektrische) Rolstoelen zijn toegestaan zolang deze binnen de volgende maten passen: 120 cm lang, 70 cm breed en 109 cm hoog
- Scootmobiels zijn toegestaan zolang deze binnen de rolstoelmaten passen (dit zijn in praktijk vaak kleine opvouwbare scootmobiels)
In de treinvervangende bussen is helaas geen ruimte voor treinreizigers met een rolstoel of scootmobiel. Hiervoor biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van tevoren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Voor reizigers met een rolstoel of scootmobiel biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van te voren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
- Opvouwbare (elektrische) fietsen zijn toegestaan zolang deze binnen de rolstoelmaten passen (120 cm lang, 70 cm breed en 109 cm hoog). Dit wordt beschouwd als handbagage.
- Niet-opvouwbare (elektrische) fietsen:
- Zijn niet toegestaan in de bus
- Zijn niet toegestaan bij treinvervangend vervoer
- Zijn wel toegestaan in de trein zolang er voldoende ruimte is. Dit mag alleen buiten de spits en je hebt in de meeste gevallen een fietskaartje nodig die te koop is bij de automaat op het station of online.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Helaas kan er geen gewone fiets, rolstoel of scootmobiel mee in de treinvervangende bus. Wel kun je een vouwfiets, kinderwagen, rollator of koffer meenemen. De buschauffeur kan in verband met veiligheid anders beslissen.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Ja, dat kan. Het moment van inchecken bepaalt of je gratis kunt reizen.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op de zelf regelen pagina van OVpay.nl of in de OVpay app. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld terug? Dan wordt dit meestal binnen een week (maximaal 15 dagen) over gemaakt op je rekening. Of het wordt verrekend met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan wordt het bedrag binnen 15 dagen van je rekening af geschreven.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
- Gratis in de bus zolang de hond kort is aangelijnd.
- Gratis in de trein zolang de hond op schoot blijft.
- Met grotere hond in de trein: koop de Dagkaart Hond bij NS.
- De hond mag niet op de bank zitten of zorgen voor overlast.
- De geleidehond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Ga je met Arriva en stap je over? Check dan eerst uit. Daarna check je in bij de andere vervoerder.
Op deze pagina vind je alle informatie over het reizen met onze nachttreinen!
Andere vraag?
Neem contact met ons op!



