Abonnementen Kies regio
Bekijk abonnementen in onze webshop
Het voordeel van een abonnement
Abonnementen met Arriva in de naam zijn alleen bij Arriva én in de vermelde regio te gebruiken. In de webshop kun je het best passende abonnement in jouw regio kiezen. Twijfel je over de juiste keuze? Plan je reis in de reisplanner en klik onderaan het reisadvies op "Bekijk het voordeligste abonnement". Of neem contact op met onze klantenservice.
Reis je meestal ook in een andere regio of stap je over op een bus, tram of metro van een andere vervoerder, kies dan voor Altijd Korting of een Netabonnement. NS-abonnementen gelden ook in onze treinen.
Hieronder vind je een selectie van onze meest voorkomende abonnementen en hun voordelen. Niet alle varianten zijn in elke regio verkrijgbaar. Kijk voor de abonnementen in jouw regio in de webshop of kies via de knop hieronder voor jouw regio.
Arriva Dal Korting/Dal Voordeel
- Je reist meer dan 3 keer per maand
- Minimaal 10 km
- In de daluren (verschilt per regio)
Arriva Dal Vrij
- Je reist meer dan 3 keer per week
- Minimaal 30 km
- In de daluren (verschilt per regio)
Arriva Altijd Korting Scholier
- Je reist meer dan 3 dagen per week
- Minimaal 30 km
- Korting verschilt per regio
Arriva Altijd Vrij
- Je reist vrijwel dagelijks
- Minimaal 20 km
Arriva Traject Vrij
- Je reist vrijwel dagelijks
- Op een vast Arriva-traject
Altijd Korting
- Ook geldig bij andere vervoerders (in bus, waterbus, tram en metro)
- Je reist meer dan 3 dagen per maand
- Of je reist lange afstanden
- 20% korting voor volwassenen, 40% voor 12-18 jaar
Netabonnement
- Ook geldig bij andere vervoerders (alle stads- en streekbussen, trams en metro’s)
- Je reist vrijwel dagelijks
- Of je reist lange afstanden
Traject Vrij (NS)
- Ook geldig bij andere vervoerders (trein)
- Je reist vrijwel dagelijks
- Op een vast traject
Je abonnement bestellen
Gespreid betalen in de webshop

Bestel je een kwartaal- of jaarabonnement? Dan kun je in de meest gevallen gespreid betalen in 3 termijnen (kwartaalabonnement) of 10 termijnen (jaarabonnement). Als dit mogelijk is, dan staat het aangegeven bij het abonnement.
Hiervoor heb je een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Let op: als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Bestellen met een bestelformulier
Je kunt ook via het bestelformulier kun je een abonnement bestellen. De verwerking hiervan duurt wel langer dan bestellen in de webshop! Op het bestelformulier vul je je persoonsgegevens in. Wij zullen deze persoonsgegevens uitsluitend gebruiken voor de in onze privacyverklaring omschreven doeleinden en wij vinden het van essentieel belang dat wij in alle gevallen ons houden aan de eisen die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Voor meer informatie lees je hier ons privacybeleid.
Abonnement wijzigen
Arriva en overige vervoerders
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Daar waar uitzonderingen gelden, staat dit vermeld in de voorwaarden.
NS Keuzedagen
Ben je 60 jaar of ouder en heb je een Dal Voordeel, Altijd Voordeel of een Voordeelurenabonnement van NS? Dan reis je 7 Keuzedagen per jaar extra voordelig met de trein. De Keuzedagen zijn een product van NS, maar kun je ook via de Arriva Kaartautomaten op je OV-chipkaart laden. Dit werkt iets anders dan bij een NS automaat. Lees hier hoe het werkt.
Zo zet je Keuzedagen op je OV-chipkaartLees meer over Keuzedagen
Vragen?
Voor inhoudelijke vragen en/of opmerkingen over producten, dienstverlening, formulieren en informatie op Arriva.nl kun je contact opnemen met de klantenservice van Arriva.
Digihulplijn
Heb je moeite met het gebruik van internet of het downloaden van een app? De Digihulplijn is er om te helpen met alle vragen over je computer, laptop, smartphone en/of tablet.
Klik hier voor digitale ondersteuning
Let op: deze hulplijn kan je niet helpen met inhoudelijke vragen over diensten en producten van Arriva.