Veelgestelde vragen
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
Heb je een vraag voor ons? De kans is groot dat je niet de enige bent. We hebben de vragen die de reizigers het vaakst stellen op een rijtje gezet. Op deze manier heb je snel antwoord op je vraag!
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
1. Je kunt nu heel makkelijk in- en uitchecken met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel in bus, tram, metro en trein. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
2. Je kunt ook in- en uitchecken met je OV-chipkaart
3. In de bus kun je ook een los kaartje betalen met je betaalpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Reis je met NS Flex of de NS Business card? Dan gelden de volgende instaptarieven:
NS Business card: 20 euro
NS Flex voltarief: 20 euro
NS Flex 20% korting: 16 euro
NS Flex 40% korting: 12 euro
Een instaptarief is een soort borg, welke bij het uitchecken automatisch eraf wordt gehaald met de prijs van je reis.
Voor het reizen met het openbaar stads- en streekvervoer en regionaal openbaar vervoer per trein gelden algemene voorwaarden.
Om de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te houden, zien we graag dat reizigers zich aan onze reisregels houden. Bekijk onze reisregels en voorwaarden.
Het kan zijn dat door werkzaamheden of een evenement er een tijdelijke omleiding of storing is. Dit kan betekenen dat de bus een andere route moet rijden, de trein niet rijdt en er vervangende bussen rijden.
Storingen of omleidingen per regio bekijken
Kies jouw regio om de omleidingen of storingen in je regio te bekijken.
Je kan op verschillende manieren een reis plannen. We helpen je graag om een reis te plannen of om de juiste reisinformatie te vinden. Je kunt:
- direct je reis plannen in onze reisplanner
- een dienstregeling zoeken
- eventuele storingen en werkzaamheden bekijken
1. Je kunt nu heel makkelijk in- en uitchecken met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel in bus, tram, metro en trein. Je betaalt het normale OV-chipkaarttarief.
2. Je kunt ook in- en uitchecken met je OV-chipkaart
3. In de bus kun je ook een los kaartje betalen met je betaalpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd.
Bekijk hier alle regels voor de fiets in de bus of trein.
Kleine huisdieren in een draagtas of mand reizen gratis mee in de trein én in de bus.
Voor honden geldt:
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een hond mee die je niet een paar meter kunt tillen? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Je kan nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, met de betaalapp op je telefoon en je smartwatch. Bekijk alle informatie op onze OVpay pagina of op ovpay.nl. Ook kun je hier je gemiste in- en uitcheck aanpassen en je gemaakte reizen bekijken.
De daluren voor de trein verschillen per regio. Hieronder zie je een overzicht.
Gelderland
Van maandag tot en met vrijdag tot 6.30 en na 9 uur.
In het weekend van vrijdag 18.30 uur tot en met maandagochtend 6.30 uur.
Op feestdagen de hele dag.
Limburg
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur, van 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Fryslân
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Groningen
Van maandag tot en met vrijdag voor 6.30 uur en na 9.00 uur.
In het weekend de hele dag.
Op feestdagen de hele dag.
Bekijk ook de voorwaarden van je abonnement. Sommige abonnementen kennen een langere dalurenperiode.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Staat je voorwerp na 5 werkdagen nog niet op de website? Dan hebben wij het helaas niet gevonden.
Eten in de bus en trein is niet toegestaan. Je mag wel water drinken, andere dranken niet.
Reis je met NS Flex of de NS Business card? Dan gelden de volgende instaptarieven:
NS Business card: 20 euro
NS Flex voltarief: 20 euro
NS Flex 20% korting: 16 euro
NS Flex 40% korting: 12 euro
Een instaptarief is een soort borg, welke bij het uitchecken automatisch eraf wordt gehaald met de prijs van je reis.
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Gebeurde dit met een OV-chipkaart? Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Gebeurde dit met een betaalpas, creditcard of je telefoon? Dan herstel je je reis via de website van OVpay of in de OVpay app.
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1,50 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Je kunt een e-ticket kopen voor het meenemen van je fiets of een hond, een dagkaart en een actie e-ticket. Het is niet meer mogelijk om een e-ticket van A naar B te kopen. Hiervoor gebruik je tegenwoordig gewoon je betaalpas of koop een kaartje bij de chauffeur of kaartautomaat voor de trein.
Lees hier meer informatie over het reizen met je betaalpas.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Via ons contactformulier kun je een stopzetting aan ons doorgeven.
Je abonnement wordt niet automatisch verlengd. Via onze webshop kun je het abonnement opnieuw bestellen
Een fout gemaakt tijdens het bestellen? Je kan dit aan ons doorgeven via het contactformulier. We proberen je zo snel mogelijk te helpen!
Op onze abonnementen pagina kun je per regio zien welke abonnementen we hebben. Ook kun je naar de webshop om alle abonnementen te bekijken en direct bestellen.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Gebeurde dit met een OV-chipkaart? Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Gebeurde dit met een betaalpas, creditcard of je telefoon? Dan herstel je je reis via de website van OVpay of in de OVpay app.
Een kwartaal en jaarabonnement kun je in de meeste gevallen in 3 (kwartaalabonnement) of 10 (jaarabonnement) betalen. Als dit mogelijk is, dan staat dit aangegeven in de webshop bij het abonnement.
Hiervoor heb je wel een Mijn Arriva-account nodig. Heb je nog geen Mijn Arriva-account, geen probleem, je kan tijdens de bestelling gewoon een account aanmaken.
Als je kiest voor gespreid betalen, betaal je de eerste termijn altijd tijdens je bestelling.
Abonnementen die je in de webshop bestelt, betaal je eenvoudig en direct via je eigen bank met iDEAL of met je creditcard (o.a. Visa en Mastercard).
De Arriva-abonnementen kun je in de meeste gevallen alleen gebruiken bij Arriva. Soms is een Arriva-abonnement ook geldig bij een andere vervoerder. Bijvoorbeeld op bepaalde lijnen en routes. Dit staat altijd bij het abonnement vermeld in de webshop. NS-abonnementen zijn ook bij ons in de trein geldig. Als er uitzonderingen gelden, dan staat dit vermeld in de voorwaarden. Als er uitzonderingen zijn, dan staat dit in de voorwaarden
Ja, je kunt een kaartje kopen in de bus en betalen in de bus met je bankpas, creditcard of mobiel. Contant geld wordt niet geaccepteerd in de bus.
Je kunt nu ook in- en uitchecken met je bankpas. Je betaalt dan het normale OV-chipkaarttarief.
Check in en uit met je OV-chipkaart of betaalpas (contactloze bankpas, creditcard of mobiel)
Liever een kaartje bij de kaartautomaat? Dat kan! Let op: een kaartje uit de kaartautomaat is altijd 1,50 euro duurder dan het OV-chipkaarttarief!
Je kunt een e-ticket kopen voor het meenemen van je fiets of een hond, een dagkaart en een actie e-ticket. Het is niet meer mogelijk om een e-ticket van A naar B te kopen. Hiervoor gebruik je tegenwoordig gewoon je betaalpas of koop een kaartje bij de chauffeur of kaartautomaat voor de trein.
Lees hier meer informatie over het reizen met je betaalpas.
Er zijn meerdere opties wanneer je reist met een groep. Op de Samen reizen pagina lees je er meer over en kun je een aanvraag voor een groepsticket indienen.
Reis met Arriva Flow en betaal je gemaakte ritten voortaan iedere maand achteraf. Je hoeft dus nooit meer vooraf saldo te laden. En Arriva Flow is niet alleen bij ons geldig. Ook bij alle andere vervoerders in Nederland reis je met Arriva Flow. Meer reisgemak voor jou!
Je Deutschlandticket is in Nederland alleen geldig op de volgende trajecten:
Trein
Bus
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
Ben je iets verloren in één van onze bussen of treinen? We helpen je graag om het voorwerp weer terug te vinden. Alle voorwerpen die wij vinden, plaatsen wij via iLost. Meer informatie vind je op onze iLost-pagina.
Dat is balen! Registreer je verloren OV-chipkaart als verloren/gestolen en vraag een vervangende kaart aan via ov-chipkaart.nl.
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Betaalpas fysiek of mobiel, Creditkaart fysiek of mobiel.
Let op: fysieke en mobiele/digitale passen hebben een ander nummer. Je moet altijd in- en uitchecken met dezelfde pas. Je kunt dus een fysieke pas en een mobiele pas tijdens een reis niet afwisselen.
Je kunt nu in heel Nederland in- en uitchecken met OVpay.
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
Heb je een vraag die niet tussen de veelgestelde vragen staat? Of ben je ergens tegenaan gelopen of heb je een klacht? Bel dan met de OVpay klantenservice via telefoonnummer 0900-1433 (normale belkosten).
Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: +31 10 892 50 63.
Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag te bereiken van 7.00 uur tot 21.30 uur. In het weekend en op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Wat je zelf nog kunt doen:
Is er geld van je rekening afgeschreven waarbij de omschrijving begint met NLOV? En herken je het bedrag niet? Volg dan deze stappen.
Handig om te weten:
Ben je doof of slechthorend? Of is er iets anders waardoor je niet kunt bellen? Vul dan dit formulier in.
Kinderen tot 4 jaar reizen gratis en zij hebben geen vervoerbewijs nodig.
Kinderen vanaf 4 jaar hebben een geldig vervoersbewijs nodig als ze reizen met het openbaar vervoer. Alleen in de provincie Brabant hebben kinderen van 4 tot en met 11 jaar geen vervoersbewijs nodig als ze met een persoon van 12 jaar of ouder meereizen.
Goed om te weten: kinderen t/m 11 jaar hebben recht op 34% leeftijdskorting en kan aangevraagd worden op OVpay.nl. Deze korting kan aan de betaalpas worden toegevoegd.
Kies je voor de betaalpas dan zijn er naast de reiskosten die je maakt geen additionele kosten verbonden aan het reizen met de betaalpas.
OVpay is een initiatief van Translink en alle vervoerders in ons land: Arriva, EBS, GVB, HTM, Keolis, NS, Qbuzz, RET en Transdev. We werken samen met diverse banken en creditcardmaatschappijen en stemmen af met consumentenorganisaties, lokale en regionale overheden.
Je veiligheid en privacy zijn heel belangrijk, dus daar gaan we zorgvuldig mee om. In- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is net zo veilig als pinnen in de supermarkt. Vervoerders en bijvoorbeeld conducteurs zien jouw bankgegevens niet en de bank ziet je reisgegevens niet.
OVpay is het nieuwe in- en uitchecken in het OV. OVpay is een samenwerking tussen vervoerders, de grotere Nederlandse banken en Translink.
Met OVpay kun je nu met je contactloze betaalpas, creditcard en mobiel reizen in bus, tram, metro en trein.
Kinderen tot 4 jaar reizen gratis en zij hebben geen vervoerbewijs nodig.
Kinderen vanaf 4 jaar hebben een geldig vervoersbewijs nodig als ze reizen met het openbaar vervoer. Alleen in de provincie Brabant hebben kinderen van 4 tot en met 11 jaar geen vervoersbewijs nodig als ze met een persoon van 12 jaar of ouder meereizen.
Goed om te weten: kinderen t/m 11 jaar hebben recht op 34% leeftijdskorting en kan aangevraagd worden op OVpay.nl. Deze korting kan aan de betaalpas worden toegevoegd.
Betaalpas fysiek of mobiel, Creditkaart fysiek of mobiel.
Let op: fysieke en mobiele/digitale passen hebben een ander nummer. Je moet altijd in- en uitchecken met dezelfde pas. Je kunt dus een fysieke pas en een mobiele pas tijdens een reis niet afwisselen.
Kies je voor de betaalpas dan zijn er naast de reiskosten die je maakt geen additionele kosten verbonden aan het reizen met de betaalpas.
Je kunt nu in heel Nederland in- en uitchecken met OVpay.
OVpay is een initiatief van Translink en alle vervoerders in ons land: Arriva, EBS, GVB, HTM, Keolis, NS, Qbuzz, RET en Transdev. We werken samen met diverse banken en creditcardmaatschappijen en stemmen af met consumentenorganisaties, lokale en regionale overheden.
Hier lees je alle voorwaarden van OVpay
Je veiligheid en privacy zijn heel belangrijk, dus daar gaan we zorgvuldig mee om. In- en uitchecken met je contactloze betaalpas of creditcard is net zo veilig als pinnen in de supermarkt. Vervoerders en bijvoorbeeld conducteurs zien jouw bankgegevens niet en de bank ziet je reisgegevens niet.
Heb je een vraag die niet tussen de veelgestelde vragen staat? Of ben je ergens tegenaan gelopen of heb je een klacht? Bel dan met de OVpay klantenservice via telefoonnummer 0900-1433 (normale belkosten).
Kun je geen 0900-nummers bellen? Bel dan naar: +31 10 892 50 63.
Onze collega's zijn maandag t/m vrijdag te bereiken van 7.00 uur tot 21.30 uur. In het weekend en op feestdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Wat je zelf nog kunt doen:
Is er geld van je rekening afgeschreven waarbij de omschrijving begint met NLOV? En herken je het bedrag niet? Volg dan deze stappen.
Handig om te weten:
Ben je doof of slechthorend? Of is er iets anders waardoor je niet kunt bellen? Vul dan dit formulier in.
Stap je over naar een andere vervoerder? Check eerst uit bij de huidige vervoerder en check vervolgens in bij de nieuwe vervoerder.
Het lijkt op contactloos betalen in de supermarkt. Het verschil: je checkt op je bestemming weer uit en dat doe je in de supermarkt natuurlijk niet! De betaling gaat automatisch.
De volgende dag zie je het bedrag van je reis in je betaaloverzicht staan met de omschrijving NLOV.
Ja zeker! En met bijna alle banken kan dit al, bijvoorbeeld:
Goed om te weten: gebruik dezelfde manier voor inchecken als voor het uitchecken. Dus: check je in met het contactloos betalen op je telefoon? Check dan hier ook weer mee uit. De incheckpoortjes ziet de betaalpas op je mobiel namelijk als een andere pas dan je losse betaalpas.
Er moet voldoende saldo op je rekening staan om te kunnen reizen. Om gebruik te maken van de tram, bus, of metro moet er minimaal 4 euro op je rekening staan en voor de Arriva trein is dit 10 euro.
Ja, kinderen mogen met hun eigen betaalpas reizen. De voorwaarden voor het gebruik van een betaalpas door kinderen wisselen per bank. Vraag daar welke regels voor jouw kind gelden. Goed om te weten: Kinderen t/m 11 kunnen reizen met 34% leeftijdskorting in bus/tram en metro. Deze korting kan gekoppeld worden aan de betaalpas op de OVpay website of in de OVpay app
Kinderen tot en met 3 jaar kunnen gratis reizen en hebben ook geen vervoersbewijs nodig.
Als je met de betaalpas reist hoeft niets te doen, je kunt overal in heel Nederland met je betaalpas in- en uitchecken zonder dat je deze in een automaat hoeft te activeren.
Zorg er wel voor dat contactloos betalen aanstaat. Deze staat standaard aan als je je pas krijgt.
Er moet ook voldoende saldo op je rekening staan om te kunnen reizen. Om gebruik te maken van de tram, bus of metro moet er minimaal 4 euro op je rekening staan en voor de trein is dit 20 euro.
Als je met de OV-pas wilt reizen dan kun je deze aanschaffen via OVpay.nl of via de OVpay app. Nadat je saldo hebt toegevoegd aan de pas kun je er direct overal mee reizen.
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Via de OVpay app of op de zelf regelen pagina op de OVpay website controleer je of je een openstaand bedrag hebt. Hier kun je ook meteen het bedrag betalen. Heb je het bedrag betaald of is het bedrag afgeschreven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer in- en uitchecken met deze betaalpas.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. Je kunt 3 dingen doen:
Nee.
Een steward kan alleen zien dat je bent ingecheckt. Ook kan een steward de vorige reizen zien.
Stap je over naar een andere vervoerder? Check eerst uit bij de huidige vervoerder en check vervolgens in bij de nieuwe vervoerder.
Het lijkt op contactloos betalen in de supermarkt. Het verschil: je checkt op je bestemming weer uit en dat doe je in de supermarkt natuurlijk niet! De betaling gaat automatisch.
De volgende dag zie je het bedrag van je reis in je betaaloverzicht staan met de omschrijving NLOV.
Als je met de betaalpas reist hoeft niets te doen, je kunt overal in heel Nederland met je betaalpas in- en uitchecken zonder dat je deze in een automaat hoeft te activeren.
Zorg er wel voor dat contactloos betalen aanstaat. Deze staat standaard aan als je je pas krijgt.
Er moet ook voldoende saldo op je rekening staan om te kunnen reizen. Om gebruik te maken van de tram, bus of metro moet er minimaal 4 euro op je rekening staan en voor de trein is dit 20 euro.
Als je met de OV-pas wilt reizen dan kun je deze aanschaffen via OVpay.nl of via de OVpay app. Nadat je saldo hebt toegevoegd aan de pas kun je er direct overal mee reizen.
Ja zeker! En met bijna alle banken kan dit al, bijvoorbeeld:
Goed om te weten: gebruik dezelfde manier voor inchecken als voor het uitchecken. Dus: check je in met het contactloos betalen op je telefoon? Check dan hier ook weer mee uit. De incheckpoortjes ziet de betaalpas op je mobiel namelijk als een andere pas dan je losse betaalpas.
Allereerst: vervelend dat dit gebeurt! Het kan zijn dat je:
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. We proberen altijd nog een paar keren om het bedrag van je rekening af te schrijven. Via de OVpay app of op de zelf regelen pagina op de OVpay website controleer je of je een openstaand bedrag hebt. Hier kun je ook meteen het bedrag betalen. Heb je het bedrag betaald of is het bedrag afgeschreven? Dan kun je na ongeveer 15 minuten weer in- en uitchecken met deze betaalpas.
Er moet voldoende saldo op je rekening staan om te kunnen reizen. Om gebruik te maken van de tram, bus, of metro moet er minimaal 4 euro op je rekening staan en voor de Arriva trein is dit 10 euro.
Als je betaalpas voor het OV is geblokkeerd, dan komt dat vaak doordat we na je laatste reis het bedrag niet konden afschrijven. Je kunt 3 dingen doen:
Ja, kinderen mogen met hun eigen betaalpas reizen. De voorwaarden voor het gebruik van een betaalpas door kinderen wisselen per bank. Vraag daar welke regels voor jouw kind gelden. Goed om te weten: Kinderen t/m 11 kunnen reizen met 34% leeftijdskorting in bus/tram en metro. Deze korting kan gekoppeld worden aan de betaalpas op de OVpay website of in de OVpay app
Kinderen tot en met 3 jaar kunnen gratis reizen en hebben ook geen vervoersbewijs nodig.
Nee.
Een steward kan alleen zien dat je bent ingecheckt. Ook kan een steward de vorige reizen zien.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op de zelf regelen pagina van OVpay.nl of in de OVpay app. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld terug? Dan wordt dit meestal binnen een week (maximaal 15 dagen) over gemaakt op je rekening. Of het wordt verrekend met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan wordt het bedrag binnen 15 dagen van je rekening af geschreven.
De controleur vraagt je om je betaalpas of OV-pas op het apparaat van de controleur te leggen. Op het scherm ziet diegene je laatste incheck. Zo weet de controleur dat je bent ingecheckt.
De controleur kan niet je bankgegevens inzien. Bij sommige leeftijdsgebonden reisproducten en abonnementen ziet de controleur een foto, naam en geboortedatum.
Nee hoor! Een rit met je betaalpas kost evenveel als een reis met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.
Om iemand op te halen of uit te zwaaien op een station, moet je inchecken met je betaalpas. Je betaalt dan het instaptarief. Check je binnen 20 minuten weer uit, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Je krijgt het volledige instaptarief terug.
Vervelend als dit niet de bedoeling was. Gelukkig kun je dit zelf aanpassen. En je te veel betaalde geld terugvragen.
Je past je in- of uitcheck aan op onze zelf regelen pagina via OVpay.nl of via de OVpay app. Volg de stappen en voor je het weet, heb je het aangepast.
Goed om te weten
Je krijgt binnen 15 dagen je geld terug of het wordt verrekend met een nieuwe rit.
Ja, je betaalt eigenlijk altijd een instaptarief. Als het in- en uitchecken goed gaat, dan merk je hier niets van. Ben je vergeten om uit te checken? Dan betaal je het instaptarief. Reis je met de bus, tram of metro? Dan is het instaptarief € 4,00. Reis je met de trein? Dan is het € 10,00 bij Arriva en €20,00 bij NS.
Als je in- of uitcheckt kun je dat op 3 manieren zien én horen, namelijk:
1. Op het scherm van de apparatuur in de bus of tram. Of bij de paaltjes of poortjes op het treinstation of metrostation. Je hoort 1 piepje als je bent ingecheckt. En 2 piepjes als je uitcheckt.
2. Op je mobiel en/of smartwatch als jij je meldingen voor het in- en uitchecken aan hebt staan in de OVpay app.
3. In de OVpay app. Klik onderin op Reizen. Je ziet dan bij je rit Uitcheck verwacht (tijdens je rit) of Uitgecheckt op... (na je rit)
Afschrijvingen van gemaakte ritten zijn te vinden op OVpay.nl of in de OVpay app. Hiervoor moet je wel eerst een OVpay account aanmaken. Alle reizen die gemaakt zijn met de daarbij behorende kosten zijn te vinden in je 'MijnArriva'. account.
Dat overkomt de beste! Gelukkig kun je dit zelf aanpassen op de zelf regelen pagina van OVpay.nl of in de OVpay app. Je hebt in totaal 60 dagen om je in- of uitcheck aan te passen.
Goed om te weten: krijg je geld terug? Dan wordt dit meestal binnen een week (maximaal 15 dagen) over gemaakt op je rekening. Of het wordt verrekend met je eerstvolgende rit. Moet je nog betalen? Dan wordt het bedrag binnen 15 dagen van je rekening af geschreven.
Vervelend als dit niet de bedoeling was. Gelukkig kun je dit zelf aanpassen. En je te veel betaalde geld terugvragen.
Je past je in- of uitcheck aan op onze zelf regelen pagina via OVpay.nl of via de OVpay app. Volg de stappen en voor je het weet, heb je het aangepast.
Goed om te weten
Je krijgt binnen 15 dagen je geld terug of het wordt verrekend met een nieuwe rit.
De controleur vraagt je om je betaalpas of OV-pas op het apparaat van de controleur te leggen. Op het scherm ziet diegene je laatste incheck. Zo weet de controleur dat je bent ingecheckt.
De controleur kan niet je bankgegevens inzien. Bij sommige leeftijdsgebonden reisproducten en abonnementen ziet de controleur een foto, naam en geboortedatum.
Ja, je betaalt eigenlijk altijd een instaptarief. Als het in- en uitchecken goed gaat, dan merk je hier niets van. Ben je vergeten om uit te checken? Dan betaal je het instaptarief. Reis je met de bus, tram of metro? Dan is het instaptarief € 4,00. Reis je met de trein? Dan is het € 10,00 bij Arriva en €20,00 bij NS.
Nee hoor! Een rit met je betaalpas kost evenveel als een reis met je OV-chipkaart zonder korting of abonnement.
Als je in- of uitcheckt kun je dat op 3 manieren zien én horen, namelijk:
1. Op het scherm van de apparatuur in de bus of tram. Of bij de paaltjes of poortjes op het treinstation of metrostation. Je hoort 1 piepje als je bent ingecheckt. En 2 piepjes als je uitcheckt.
2. Op je mobiel en/of smartwatch als jij je meldingen voor het in- en uitchecken aan hebt staan in de OVpay app.
3. In de OVpay app. Klik onderin op Reizen. Je ziet dan bij je rit Uitcheck verwacht (tijdens je rit) of Uitgecheckt op... (na je rit)
Om iemand op te halen of uit te zwaaien op een station, moet je inchecken met je betaalpas. Je betaalt dan het instaptarief. Check je binnen 20 minuten weer uit, dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Je krijgt het volledige instaptarief terug.
Afschrijvingen van gemaakte ritten zijn te vinden op OVpay.nl of in de OVpay app. Hiervoor moet je wel eerst een OVpay account aanmaken. Alle reizen die gemaakt zijn met de daarbij behorende kosten zijn te vinden in je 'MijnArriva'. account.
Ja dat kan! Alle Arriva reisproducten en abonnementen voor reizigers vanaf 12 jaar zijn beschikbaar voor de betaalpas.
Je kunt Leeftijdskorting aan je betaalpas en OV-pas toevoegen. Dit kan geregeld worden of in de OVpay app.
Als je reist zonder Arriva reisproduct, dan kun je, nadat je je betaalpas bij je bank hebt geactiveerd direct gebruiken. Heb je een Arriva reisproduct dan moet deze opnieuw op de pas gezet worden gezet.
Let op: Je voegt je Arriva reisproduct toe aan je fysieke betaalpas óf aan de betaalpas op je mobiel. Je moet bij aanschaf dus kiezen met welke pas je reist. Als je met korting wilt reizen dan kun je niet de fysieke pas afwisselen met de pas op je mobiel. In 'MijnArriva' pas je je keuze aan.
In je persoonlijke Arriva omgeving “MijnArriva” staan de bedragen die zijn afgeschreven. Bij staffelproducten staan ook de kortingen vermeld en hoeveel je nog moet reizen om naar de volgende staffel te gaan.
Arriva OVpay reisproducten voor de regio's Groningen, Friesland, Limburg en Brabant (onder de naam Bravo) zijn verkrijgbaar in de Arriva OVpay webshop.
Arriva reisproducten voor de regio Overijssel, Drenthe en Gelderland die onder de naam RRReis gevoerd worden zijn verkrijgbaar in de RRReis webshop
Arriva reisproducten voor de regio Brabant die onder de naam Bravo gevoerd worden zijn ook verkrijgbaar bij collega vervoerder Hermes in de Hermes webshop
Een aantal Arriva producten voor de regio Groningen en Friesland zijn ook verkrijgbaar bij collega vervoerder Qbuzz , dit zijn gezamenlijke reisproducten. Arriva verzorgd het treinvervoer en Qbuzz het busvervoer.
Nee, OVpay kent andere reisproducten en abonnementen. Wil je overstappen op een OVpay reisproduct maar loopt je OV-chipkaart abonnement nog niet op korte termijn af? Dan kun je deze eventueel tussentijds opzeggen onder de voorwaarden van dat abonnement. Kijk voor jouw abonnement welke voorwaarden dat zijn.
Om een Arriva reisproduct of abonnement op je betaalpas te zetten, moet je een paar stappen zetten:
1. Maak eerst een rit met de betaalpas waarop je het reisproduct wilt zetten. Deze rit mag maximaal 30 dagen geleden zijn.
2. Na een eerste rit staat er een betalingskenmerk en de afgeschreven ritprijs op je afschrijving. Dit kenmerk en de ritprijs heb je nodig bij de aanschaf. Dit doen we omdat de betaalpas gevalideerd moet worden en dit gebeurt door een eerste rit te maken.
3. Via onze webshop klik je het gewenste reisproduct aan en volg je de instructies op het scherm om je betaalpas koppelen. Ook geef je de gebruikte betaalpas meteen een naam voor extra herkenbaarheid bij bijvoorbeeld het inzien van je ritten in je account. Voor (alleen) het afgeven van de machtiging voor het incasseren van toekomstige maanden vragen we wat extra (NAW) gegevens. Deze gegevens worden verder niet bewaard.
Je voegt je Arriva reisproduct toe aan je fysieke betaalpas óf aan de betaalpas op je mobiel. Je moet bij aanschaf dus kiezen met welke pas je reist. Als je met korting wilt reizen dan kun je niet de fysieke pas afwisselen met de pas op de telefoon omdat beide passen unieke nummers hebben. In je 'MijnArriva' account pas je je keuze aan.
Dit is afhankelijk van het reisproduct, met sommige producten is dit mogelijk. Check de voorwaarden van je reisproduct wat de mogelijkheden zijn.
Is je korting onterecht niet verrekend? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Nee, als je een Arriva reisproduct hebt aangeschaft dan is deze per direct geactiveerd en hoeft deze niet meer geactiveerd te worden in een kaartverkoopautomaat.
Ja dat kan! Alle Arriva reisproducten en abonnementen voor reizigers vanaf 12 jaar zijn beschikbaar voor de betaalpas.
Om een Arriva reisproduct of abonnement op je betaalpas te zetten, moet je een paar stappen zetten:
1. Maak eerst een rit met de betaalpas waarop je het reisproduct wilt zetten. Deze rit mag maximaal 30 dagen geleden zijn.
2. Na een eerste rit staat er een betalingskenmerk en de afgeschreven ritprijs op je afschrijving. Dit kenmerk en de ritprijs heb je nodig bij de aanschaf. Dit doen we omdat de betaalpas gevalideerd moet worden en dit gebeurt door een eerste rit te maken.
3. Via onze webshop klik je het gewenste reisproduct aan en volg je de instructies op het scherm om je betaalpas koppelen. Ook geef je de gebruikte betaalpas meteen een naam voor extra herkenbaarheid bij bijvoorbeeld het inzien van je ritten in je account. Voor (alleen) het afgeven van de machtiging voor het incasseren van toekomstige maanden vragen we wat extra (NAW) gegevens. Deze gegevens worden verder niet bewaard.
Je kunt Leeftijdskorting aan je betaalpas en OV-pas toevoegen. Dit kan geregeld worden of in de OVpay app.
Je voegt je Arriva reisproduct toe aan je fysieke betaalpas óf aan de betaalpas op je mobiel. Je moet bij aanschaf dus kiezen met welke pas je reist. Als je met korting wilt reizen dan kun je niet de fysieke pas afwisselen met de pas op de telefoon omdat beide passen unieke nummers hebben. In je 'MijnArriva' account pas je je keuze aan.
Als je reist zonder Arriva reisproduct, dan kun je, nadat je je betaalpas bij je bank hebt geactiveerd direct gebruiken. Heb je een Arriva reisproduct dan moet deze opnieuw op de pas gezet worden gezet.
Let op: Je voegt je Arriva reisproduct toe aan je fysieke betaalpas óf aan de betaalpas op je mobiel. Je moet bij aanschaf dus kiezen met welke pas je reist. Als je met korting wilt reizen dan kun je niet de fysieke pas afwisselen met de pas op je mobiel. In 'MijnArriva' pas je je keuze aan.
Dit is afhankelijk van het reisproduct, met sommige producten is dit mogelijk. Check de voorwaarden van je reisproduct wat de mogelijkheden zijn.
In je persoonlijke Arriva omgeving “MijnArriva” staan de bedragen die zijn afgeschreven. Bij staffelproducten staan ook de kortingen vermeld en hoeveel je nog moet reizen om naar de volgende staffel te gaan.
Is je korting onterecht niet verrekend? Neem dan contact op met onze Klantenservice.
Arriva OVpay reisproducten voor de regio's Groningen, Friesland, Limburg en Brabant (onder de naam Bravo) zijn verkrijgbaar in de Arriva OVpay webshop.
Arriva reisproducten voor de regio Overijssel, Drenthe en Gelderland die onder de naam RRReis gevoerd worden zijn verkrijgbaar in de RRReis webshop
Arriva reisproducten voor de regio Brabant die onder de naam Bravo gevoerd worden zijn ook verkrijgbaar bij collega vervoerder Hermes in de Hermes webshop
Een aantal Arriva producten voor de regio Groningen en Friesland zijn ook verkrijgbaar bij collega vervoerder Qbuzz , dit zijn gezamenlijke reisproducten. Arriva verzorgd het treinvervoer en Qbuzz het busvervoer.
Nee, als je een Arriva reisproduct hebt aangeschaft dan is deze per direct geactiveerd en hoeft deze niet meer geactiveerd te worden in een kaartverkoopautomaat.
Nee, OVpay kent andere reisproducten en abonnementen. Wil je overstappen op een OVpay reisproduct maar loopt je OV-chipkaart abonnement nog niet op korte termijn af? Dan kun je deze eventueel tussentijds opzeggen onder de voorwaarden van dat abonnement. Kijk voor jouw abonnement welke voorwaarden dat zijn.
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Lees hier de uitgebreide voorwaarden van de Arriva Deelfiets
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Check je in en uit met een betaalpas, creditcard of telefoon? Bekijk dan je reizen in de OVpay app of op de website van OVpay.
Bekijk de pagina Prijzen voor kinderen of bestel een abonnement in de webshop.
Je kunt op ov-chipkaart.nl een account aanmaken. Zo kun je al je gemaakte reizen bekijken.
Check je in en uit met een betaalpas, creditcard of telefoon? Bekijk dan je reizen in de OVpay app of op de website van OVpay.
Op dit moment is er een nieuwe webshop in ontwikkeling. In de tussentijd kun je terecht in onze oude webshop omgeving, deze kent helaas geen winkelmandje. Je kunt natuurlijk wel gewoon je e-tickets kopen, deze ontvang je na betaling rechtstreeks op je ingegeven e-mailadres. Heb je een abonnement besteld? Dan kun je via deze link inloggen op jouw Arriva account en daar je producten inzien. Heb je een vraag of wil je iets wijzigen? Neem dan contact met ons op.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
We doen er alles aan om jou een goede reis te bieden. Komt je trein of bus te laat of niet opdagen? Of heb je je uitcheck gemist? Dan heb je in veel gevallen recht op een (gedeeltelijke) vergoeding.
Een uitcheck gemist? Dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl
Vergeten uit te checken met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
Verkeerd ingecheckt? Ook dat kan gebeuren! Je kan dit herstellen via uitcheckgemist.nl.
Verkeerd ingecheckt? met je betaalpas, creditcard of betaalpas op je mobiel? Ga dan naar ovpay.nl/reisoverzicht.
In sommige situaties heb je recht op geld terug wanneer je door een staking niet kon reizen. Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier.
Speciale vergoeding voor studenten tijdens OV-stakingen
Als student kom je in aanmerking voor een vaste vergoeding wanneer je je OV-reis niet hebt kunnen maken door stakingen in het OV. Via de declaratietool op studentenreisproduct.nl kun je je vergoeding aanvragen.
Dien een geld terug verzoek in via het contactformulier wanneer je geld terug wilt vragen als je vertraging hebt opgelopen tijdens je reis.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. In onze bussen en treinen zijn (elektrische) rolstoelen en scootmobiels toegestaan:
In de treinvervangende bussen is helaas geen ruimte voor treinreizigers met een rolstoel of scootmobiel. Hiervoor biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van tevoren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een blindegeleidehond of hulphond mee? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Het openbaar vervoer is voor iedereen. Als klantgericht personenvervoersbedrijf staan wij voor toegankelijk openbaar vervoer. In onze bussen en treinen zijn (elektrische) rolstoelen en scootmobiels toegestaan:
In de treinvervangende bussen is helaas geen ruimte voor treinreizigers met een rolstoel of scootmobiel. Hiervoor biedt Arriva een alternatieve taxiservice aan. Let op dat je dit tijdig doorgeeft. Twee dagen van tevoren kun je een taxi bestellen via onze klantenservice 0800 0232545, kijk voor de volledige informatie op arriva.nl/reizenmetbeperking.
Als je wilt, dan kun je gebruik maken van het Sunflower keycord of polsbandje. Op die manier ziet onze buschauffeur, machinist of steward dat je een niet-zichtbare beperking hebt en kunnen we je beter van dienst zijn.
Speciaal voor begeleiders van mensen met een beperking is er de OV-Begeleiderskaart. Zij mogen op vertoon van deze kaart gratis meereizen. De persoon die wordt begeleid moet wel zijn ingecheckt met een OV-chipkaart. Omdat bijna alle Arriva-treinen gelijkvloers zijn, kunnen mindervaliden meestal ook zonder hulp van een begeleider reizen.
Als je recht hebt op een OV-Begeleiderskaart, ontvang je automatisch een Toegangspas Begeleider. Met deze Toegangspas kan je begeleider de poortjes op de stations openen. De Toegangspas is gratis en 5 jaar geldig.
Let op: Het is geen vervoerbewijs. Reizen kan alleen met de OV-Begeleiderskaart.
Meer informatie over de OV-Begeleiderskaart
Een hulphond of blindengeleidehond is in alle regio's natuurlijk welkom. De hond mag gratis mee als deze een geleidetuig draagt.
Let op! Reis je van Arnhem Centraal, Arnhem Velperpoort, Westervoort of Duiven naar Zevenaar met de trein? En neem je een blindegeleidehond of hulphond mee? Dan geldt er een omreisadvies.
Op station Zevenaar is een oversteekplaats met roosters. Honden kunnen hierin vastraken. We raden je aan om deze oversteekplaats niet te gebruiken.
Reis door naar Didam en neem daar de trein terug naar Zevenaar. Je hoeft op deze manier niet over de roosters.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, identiteitsbewijs en de boete.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL79 RABO 0385 5869 22 (BIC: RABONL2U) ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V. onder vermelding van het boete-kenmerk.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Betalen doe je via bankrekeningnummer NL79 RABO 0385 5869 22 (BIC: RABONL2U) ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V. onder vermelding van het boete-kenmerk.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald, ben je wettelijk in overtreding. In verband met het plegen van een strafbaar feit: het niet op tijd betalen van je boete voor het reizen zonder geldig vervoerbewijs. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt je dan een vordering.
Daarnaast moeten wij nog een ritprijs plus verhoging(en) ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan een incassobureau om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Bezwaar indienen kan binnen 14 dagen nadat de boete is uitgeschreven via het contactformulier.
Of per post naar
Arriva Nederland
Afdeling Klantenservice
Postbus 626
8440 AP Heerenveen
Vergeet niet alle relevante informatie bij te voegen zoals een kopie van je OV-chipkaart, identiteitsbewijs en de boete.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Betalen doe je via bankrekeningnummer NL79 RABO 0385 5869 22 (BIC: RABONL2U) ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V. onder vermelding van het boete-kenmerk.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Nee, dat is niet mogelijk.
Je betaling moet binnen 14 dagen, gerekend van de dag van overtreding, betaald zijn. Betaal op tijd, zo voorkom je een onnodige verhoging.
Betalen kan via bankrekeningnummer NL79 RABO 0385 5869 22 (BIC: RABONL2U) ten name van Arriva Personenvervoer Nederland B.V. onder vermelding van het boete-kenmerk.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Wanneer je op dag 28 je boete nog niet of onvolledig hebt betaald, ben je wettelijk in overtreding. In verband met het plegen van een strafbaar feit: het niet op tijd betalen van je boete voor het reizen zonder geldig vervoerbewijs. Het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) stuurt je dan een vordering.
Daarnaast moeten wij nog een ritprijs plus verhoging(en) ontvangen. Het betreffende dossier wordt overgedragen aan een incassobureau om zorg te dragen dat wij dit bedrag betaald krijgen.
Kijk voor meer informatie op arriva.nl/boete.
Ja, dat mag. Lees meer informatie over je identiteitsbewijs op de website van de Rijksoverheid.
Doe aangifte bij de politie, zodat wij de camerabeelden mogen veiligstellen. Maak daarna direct melding bij onze klantenservice. We behandelen je melding natuurlijk geheel vertrouwelijk.
NB: Doe snel aangifte, na 72 uur worden de camera beelden meestal overschreven.
Doe aangifte bij de politie, zodat wij de camerabeelden mogen veiligstellen. Maak daarna direct melding bij onze klantenservice. We behandelen je melding natuurlijk geheel vertrouwelijk.
NB: Doe snel aangifte, na 72 uur worden de camera beelden meestal overschreven.
Onze klantenservice zit voor je klaar. Je bereikt ons via WhatsApp, Facebook en X van maandag t/m vrijdag van 6.00 tot 23.00 uur. Tijdens weekenden en op feestdagen van 7.00 tot 23.00 uur. Telefonisch bereik je ons 24 uur per dag via 0800-0232545.